Att skicka fakturor med bankens skrivare ger ditt företag en effektivare fakturahantering och kan sänka kostnaderna. Du skickar fakturor snabbt och säkert från företagets affärssystem till dina kunder. Du behöver inte skriva ut fakturorna, lägga dem i kuvert och posta dem.

När du ska skicka fakturor väljer du bankens fakturaskrivare istället för din vanliga pappersskrivare. Fakturaskrivaren skapar då automatiskt e-fakturor till de kunder som du valt ska få e-fakturor. Övriga fakturor tar banken hand om och skriver ut på papper och postar. Pappersfakturan skrivs ut i färg och ser ut som i ditt affärssystem.

Du får hjälp av bankens support att komma igång.

Dina kunder som får e-fakturor läser in fakturorna direkt i sina system, vilket minskar risken för fel.

Med bankens breda nätverk har du bra förutsättningar att nå dina kunder som vill ha e-fakturor, även när de tar emot fakturor via andra lösningar än bankens.

Råd och tips

  • Lägg ut information på er hemsida och informera på era pappersfakturor att ni kan skicka e-fakturor.
  • Innan du börjar skicka e-fakturor, fråga dina kunder om de kan ta emot e-fakturor och vilka krav de har på innehåll.
  • Skulle du endast vilja skicka e-fakturor med skrivaren går det bra.