Hoppa till textinnehållet

Anmäl konto till kontoregistret & lös in avi

När du anmäler ditt konto till vårt kontoregister får du utbetalningar från företag, kommuner och myndigheter, till exempel CSN, direkt till ditt konto. Pengarna betalas ut via Swedbanks lön- och utbetalningssystem (SUS). Du kan även lösa in din avi som du fått hem i brevlådan. Du behöver inte vara eller bli kund hos oss för att anmäla kontot eller lösa in avin.

Anmäl konto och lös in avi online

Se om ditt konto redan är anmält

Se om ditt konto är anmält i internetbanken/Serviceportalen

1. Klicka på ”anmäl konto till kontoregistret” ovan.
2. Efter inloggning visas befintligt anslutet konto.
3. Om konto saknas eller du vill ändra kontoanslutning, lägg till ditt konto.

Se om ditt konto är anmält i appen

1. Logga in i din app hos Swedbank eller sparbank.

2. Klicka på Kundservice via menyn högst upp till höger.

3. Klicka på "Chatta med oss" i mitten av sidan.

4. Skriv in sökordet "Kontoanmälan".

Anmäla konto kontoregistret - så går det till

Du har konto i utländsk bank

Vill du anmäla ditt konto i en utländsk bank kan du göra det på något av våra kontor. Men kontrollera först att företaget du ska få pengar från kan göra utlandsbetalningar.

Du saknar BankID

Du som inte har BankID kan göra din kontoanmälan, med ID-kort, på något av våra kontor.

Du är under 18 år

Du som inte har fyllt 18 år kan göra din kontoanmälan, tillsammans med en förälder/vårdnadshavare, på något av våra kontor.

När du fyllt 18 år

Har du ett ungdomskonto hos oss behöver du uppgradera det till ett privatkonto för att kunna anmäla ditt konto till kontoregistret digitalt. Välkommen in på ett kontor så hjälper vi dig.

Vanliga frågor och svar om anmälan till kontoregistret

Frågor och svar om att lösa in avi online